Recensie: Tara Altebrando - Verdwenen

Vertaald van: The Living
Auteur: Tara Altebrando
Publicatiedatum: Oktober 2016
Uitgeverij: Young & Awesome
ISBN: 9789025870454
Aantal pagina's: 374

Elf jaar geleden werden er zes kinderen ontvoerd. Er komen er vijf terug. Waar is het zesde kind? De jongeren kunnen zich helemaal niets meer van de afgelopen elf jaar herinneren. Wat is er gebeurd en wie heeft dit gedaan? Avery is wanhopig op zoek naar haar broer Max, het zesde kind dat niet is teruggekeerd naar huis. Samen met Lucas en Scarlett probeert ze te achterhalen wat er is gebeurd. Zullen ze Max ooit vinden en het mysterie ontrafelen?

Ik val meteen maar met de deur in huis, want nee Verdwenen heeft mijn verwachtingen absoluut niet waargemaakt. Het boek begon goed, dat zeker. Ik wilde door blijven lezen, want ik wilde weten wat er was gebeurd. Maar van dat leesplezier was snel niet veel meer over.

Verdwenen bleef oppervlakkig en je leerde de personages niet echt kennen. Misschien komt het ook omdat ze zichzelf niet kennen. Je zou verwachten dat personages gedurende het verhaal een ontwikkeling doormaken. Nou, dit gebeurt dus niet in Verdwenen. Alles voelde geforceerd en nep aan. De liefdesrelatie die in dit boek zit is ook zo voorspelbaar. Tevens voelde ook deze nep aan. Pats boem ik ben verliefd op je en nu hebben we een relatie klaar. Er werd niet naartoe gewerkt. Ik maak het uit met jou en krijg een relatie met jou, dat was letterlijk wat het was.

Iets anders wat me heel erg teleurstelde was het mysterie. Je kijkt er het hele boek naar uit en dan is het daar eindelijk en dan........ Boem, opgelost. Dit is het, dit is de dader, dit is er gebeurd. Uh wat? Ik miste een climax, de opmaat ernaartoe. Het verhaal vraagt gewoon om diepgang en het is Tara Altebrando totaal niet gelukt deze diepgang te verwerken. Zo jammer, want dit boek had zo veel potentie. Mijn mening is overigens niet gebaseerd op andere reviews die op Goodreads en Hebban staan, ook al hebben deze dezelfde strekking. Ik baseer mijn mening puur op mijn eigen leeservaringen.

Toen ik begon in Verdwenen, begon het zeker goed. Ik wilde door blijven lezen, want ik wilde weten wat er elf jaar geleden nou was gebeurd. Het leesplezier verdween echter snel, want de diepgang bleef uit. Alles aan dit boek voelde geforceerd en nep. En het mysterie? Ja, dat was ineens opgelost. Geen climax of wat dan ook. Ik heb lang getwijfeld tussen 1 of 2 sterren, maar ik ga uiteindelijk met pijn en moeite voor 2 sterren. Waarom? Omdat ik toch wilde doorlezen, je wilt toch weten wat er is gebeurd.

2 opmerkingen:

1. Oei dat klinkt niet zo best, altijd jammer als een boek tegenvalt.

BeantwoordenVerwijderen