Recensie: Victor Dixen - Phobos1

Het derde boek ter voorbereiding op YALFest: Phobos. Ik wist niet zogoed wat ik van dit boek kon verwachten, gezien ik veel verschillende verhalen heb gehoord.
Zes meisjes,
Zes jongens,
Zes minuten om elkaar te leren kennen,
De eeuwigheid om van elkaar te houden.
Ze dromen ervan geschiedenis te schrijven...
Zes jongens en zes meisjes bevinden zich in een ruimteschip op weg naar Mars. Overal aan boord hangen camera’s, elke stap die ze zetten wordt gefilmd. De reis is namelijk ook een datingshow, die wereldwijd wordt uitgezonden: project Genesis. Het is de bedoeling dat ze allemaal hun grote liefde vinden, zodat ze op Mars de eerste menselijke kolonie in de ruimte kunnen beginnen.
Zij droomt ervan verliefd te worden...
Léonor is een van de uitverkorenen. Ze is een wees en kan niet wachten haar eenzame leven achter te laten. Als haar droom een nachtmerrie wordt, is er alleen geen weg meer terug.
© Goodreads
Aan het begin van het boek snapte ik het commentaar van mede bloggers direct. Het tempo in het boek lag erg laag en ik werd niet echt in het verhaal getrokken. Ik irriteerde me mateloos aan Fangfang. Ze is enorm betweterig en daar houd ik niet van. Naarmate ik verder kwam in het boek, klopte het commentaar van mede bloggers opnieuw, het verhaal werd steeds beter. De laatste honderd bladzijden waren het spannendst van het hele boek. In dit gedeelte kwamen de ontdekkingen van Léonor aan het licht. De cliffhanger aan het einde van het boek nodigde uit om verder te lezen. Om deze reden heb ik Phobos2 meteen aangeschaft en ik kan nu al vertellen dat dit boek een stuk  spannender is dan het eerste deel. Voor wie heeft Léonor gekozen? Ik heb nog steeds geen idee. Phobos2 zal dat moeten uitwijzen.