Recensie: Katie Piper - De Littekens van Mijn Leven

Originele titel: Beautiful
Eindelijk weer eens een boek uit. Het is niet dat ik tussen mijn vorige blog en nu helemaal niets heb gelezen, want dat heb ik zeker wel. Er heeft nog een boek tussen gezeten, maar daarvan heb ik besloten geen recensie te schrijven. Dit boek stond echter al heel lang op mijn lijstje en eindelijk heb ik het nu dus uit.
Katie Piper was 24 en had alles voor elkaar. Ze was mooi, had een opkomende carrière als model en televisiepresentatrice. Daarnaast had ze een leuk vriendee ontmoet, tenminste, dat is wat ze dacht. Hij had een heel mooi masker opgezet, dat langzaam van hem afgleed toen hij Katie verkrachtte. Een paar dagen later werd er een beker zwavelzuur over haar heen gegooid, waardoor haar leven in één klap veranderde. Haar toenmalige vriendje zat er achter en wilde haar leven verwoesten. In dit boek beschrijft Katie Piper haar herstelperiode en alle angsten die deze aanval haar heeft gebracht. Alle littekens van haar leven, zowel geestelijk als lichamelijk.
Ik vond dit boek zeker de moeite waard om te lezen. Het is vlot geschreven en leest makkelijk weg. Ik herkende het verhaal omdat de documentaire over haar leven ook in Nederland is uitgezonden, een aantal jaar geleden. Katie heeft alles op alles gezet om de moed terug te vinden om haar leven weer op te pakken en dat komt in dit boek heel mooi naar voren. Kortom, als je tussendoor een makkelijke biografie wilt lezen, is deze zeker een aanrader!